About Me

My photo
TANAH MERAH, Malaysia
Hye!! Welcome to my blog. Nothing special about me.. jgn lupa follow this blog.. Thanks...

Monday, February 28, 2011

EMPLOYABILITY & ENTREPENEURSHIP EVENT

Haaa.. jom.. nk tahu sal event ni.. event ni melibatkan smua pelajar2 perdagangan at PKB. Pelbagai aktiviti yang telah di adakan... event ni diadakan selama dua hari.. Isnin dan Selasa..
Ptg Ahad,  dak2 class dtng umah untuk membuat Bena untuk klas DPR5A.. Haaa.. nk d jd kan crite.. ptg tu.. ada lah sorng hmba Allah.. nmpak jer baik dlm klas.. tp x sngka r mulut die.. (BENCI).. Ok lah.. x mau cerita sal die.. kita smbung sal event ni... mula2 kami buat Bena...

bEna yg siap di buat
 FIRST DAY : Isnin, 28022011
Pada pkul 8a.m, pelajar diminta masuk ke Dewan Jubli Perak, PKB untuk aktititi perasmian ' Employability & Enterpeneurship Even yang di rasmikan oleh Pengarah Politeknik Kota Bharu.


After perasmian event ni. first aktiviti yang di lakukan adalah, motivasi keusahawanan.. sngat2 boring.. mata pum mngntuk..( aku lah time tu ) hehehe... orang lain maybe cam aku gak kot.. penceramah x brape nk best.. 
Aktiviti hbis lebih kurang pkul 12.30p.m. Ape yg penting we all dpt kupon untuk mata kelas kami.. Ia adalah pertandingan, klas mna yang bnyak kutipan mata akn mndapat hadiah..

kami yg mnyumbng kutipan mata tuk klas

Aktiviti pada ptg hari pertama berlangsung nya motivasi muzikal. Aku n the geng just prgi kat Dewan ambil kedatangan dan yg pnting ambil kumpul.. then.. chow!! ahaazkss... (jahat tul lah ). Aku x tau motivasi ape yg di buat, but pada ptg tu jg ada pertunjukkan wayang kulit..We all x msuk tgok pum.. so, xde lah gmbar... 

Pada hari hari ni juga, klas aku ada mengambil bhgian untuk menjual.. Klas aku mmbuka gerai untuk jual nasi ayam, laksa penang dan cup cake coklat. Aku lak prgi jengok kjap jer kat sna.. cz ada someone yg mnympah.. x snggup tgok muka nya.. lau aku prgi,, kan xpasal2 gduh kat rmai2 orng.. (org yg buat mulut jht n batu api tu lh). Aku hnya pggil pnolong wakil klas tuk beri Bena kpadanya...


Pada mlm ni, akn berlangsungnya program "Majlis Malam Bersama Ketua Jabatan Perdagangan", iaitu mlm persembhan dri wakil2 setiap klas. Stiap klas mnunjukkan kehebatan masing2 di dalam membuat persmbahan. Mcm2 ragam pun ada.. Pelbgai persembhan sprti, seloka, drama, pentomi, nasyid, nyanyian n so on.. Klas aku plak memilih untuk berseloka yg dituju kpda pensyarah2 kerana mengikut tema ' Pensyarah, Jasamu Dikenang'. 


sehagian drpd persembhan


SECOND DAY, Selasa, 01032011
Hari kedua, aktiviti yg diadakan adalah aktiviti hands on trainning. aktiviti tersebut sprti, mlukis batik, jhitan mnik, mmbuat bekang ubi, ais krim, tempeyek.. smua aktiviti tersebut adalh dari Industri Kecil Sederhana. Aku x mngmbil bhgian pun dlm smua aktiviti tu.. but, aku ada assgmnt yg perlu di buat berkaitan dngn aktiviti2 yg ada... 
sebahagian aktiviti 
Selepas mlihat smua aktiviti ni n mndptkan mklumat untuk mmbuat assgmnt, aku lepak2 kat gerai klas.. Klas aku mnjual nasi ayam, laksa penang,aku pun x bli.. hehehe.... msa lepak ni lh duit hbis.. jln2 kat gerai lain.. mcm2 nk bli.. haaa.. aku dah trbeli shawl.. hehehe...
ni msa posing...
ni lak entah la dr mna yg mnnjukan motor yg di ubh suai.. aku x tnyer.. just lihat n snap gmbar   ahaakss!!!
Pada sbelah ptg plak.. aktitivi sukaneka, aku pun x join ape2 aktiviti yg di adakan. Pergi tgok pun x. Dok tidur kat umah.. hahahahah...... mata ngntuk sokmo!!!
By the way, hope.. event cam ni akn di lakukan lg msa akn dtg. Caye lah!!! Persatuan Pelajar Perdagangan. Do the Best!!

No comments:

Post a Comment