About Me

My photo
TANAH MERAH, Malaysia
Hye!! Welcome to my blog. Nothing special about me.. jgn lupa follow this blog.. Thanks...

Friday, September 23, 2011

Minggu Keusahawanan


amik ni!!
hehehe.. gmbor aku.. =)

Assalamualaikum
&
salam sejahtera

lama nyerrr x update blog ni..
huhuhuh..
xde ape yg nk crite ekpun..

skrang dah ade dah..
hehe..
kat poli ada buat satu program selama seminggu
dari 19 September - 26 September 2011
iaitu program
" GRADUATE CAREER DEVELOPMENT ENCHANCEMENT, CAREER CLINIC 
&
ENTERPRENEURSHIP PROGRAM "

aku da join la program yg dibuat.

First aku masuk ceramah bagaimana nk jd usahawan yg berjaya dari Puan Hajah Siti Aisyah Mohammad, ahli perniagaan Laut Dalam dan pembinaan.
alaaa.. yg masuk lam NONA kat tv3 tu la..

then sesi kedua, dari Puan Hajah Rohaiza Haji Mohammed, dalam perniagaan SPA.

so, bnyk knowledge yg aku dapat dr kedua2 penceramah.
Lagi pun, diorang tu pompuan.. aku pun pompuan.. mereka bleh berjaya, aku pun boleh berjaya.

Second day, aku join Career Clinic Program, "Finishing School".
dari En Wan Supian Sori
Haa.. program ni pe yg aku dapat??
cara2 nk berkomunikasi, nk buat resume, cover letter, interview n bnyak lg lah.
Semua yg berkaitan tuk minta kerja.

Third day, bersama Dr Irfan Khairi
program menjana pendapatan melalui internet.
Jom2 pkat join smua business die..
xkne kuar modal pun.

Lastly, de program dr Dato'Fadhilah Kamsah.
Tp, aku x terlibat. rugi nyerrr....

aku terlibat bengkel buat coklat.
dari Puan Che Fauziah
Dah pndai pun buat.. senang ajerrr..

ingat kan susah, hehehe..
nnti leh buat kat rumah..
n perancangan aku, aku nk buat biz buat coklat.
InsyaALLAH..




No comments:

Post a Comment