About Me

My photo
TANAH MERAH, Malaysia
Hye!! Welcome to my blog. Nothing special about me.. jgn lupa follow this blog.. Thanks...

Wednesday, March 23, 2011

~cErItA cInTaKu~

Ari ni aku tak tahu nk buat apa.. dan tiba2 jer rasa nk menceritakan kisah cintaku... actualy..aku bkn nya nk heboh2 kan or ape2 jer... jeng... jeng... jeng.....
First.. aku knal ngn die ni secara x sngaja... kih..kih..kih... ada seorang bdk tu..nk di jadikan cerita lah ni.. suatu petang.. budak tu.. meronda2 lah kampung kemahag3.. ketika meronda2.. aishhh... tayar motor bocor lah plak.. bocor lak.. kawasan dekat umah my cinta.. s0... My cinta n kwan2 nyer tolong lah ape yg ptut.. lpas tu.. bertukar2 nombor... budak yg bocor motor ni..bagi lah nmbor fon my cinta kat aku...(glenya la plak.).. masa tu. aku form3, thun 2005.. budak x ckup matang lg.. kihkihkih.. dah pndai nk mggatal.. kihkihkih...
s0.. bermula lah.. aku msg ngn my cinta... hahahaha....msg biasa2 jer...msa tu.. mnyamar la konon.. tnya nama.. dduk kat mna.. smua lah.. nma.. linda.. hehehe... dia lak.. tipu jgk aku.. nma amir.. weeekkkk!!!! Lama gak la kami msg2... n suatu hari.. aku pun cerita lah... aku sape yg sbnarnya.. sejak terus terang sape aku.. kita orng pun berkawan... kami msg2.. tnya itu.. ini... dan... first date kami... nk jmpe face 2 face lah ni... aku cabar dia.. nk knal aku datang la rumah.. bru bleh kenal... sebab ape aku suh dtg umah.. sbb nya...aku mna leh kuar suka2 jer...s0.. dia pun dtg lah rumah aku dngan member dia.. brani gak ek dtg umah..
Then face 2 face tu... kami makin kerap ber SMS.... heheheh.... msg punya msg sebagai kawan jer...Lama gak aku berkawan dengan dia..

Aku form4, 2006.. aku msih lg ber SMS ngn dia.rapat lah gak.. kongsi masalah.. bertukar-tukar pendapat.
Tanggal 18/08/2006.... dia mlamar aku jd makWe dia... aku ngn sipu2 malu... gatal tul.. trima lah dia.. kihkihkih...S0.. lpas dari tu..aku lebih rapat ngn dia...bermulah kehidupan baru aku ngn dia.. n sejak dari tu jgk lah.. aku x bermsg ngn lelaki lain yang aku x kenal.... aku nekad.. aku berjanji.. aku akan syg dia.. aku akan hargai dio..wlaupun msa tu aku masih blajar... aku x abaikan pelajaran aku.... die slalu bagi smnagt kat aku.. blajar molek.. blajar rajin2... kihkihkihk... tp aku ni bkn nya pandai pun... 

Masuk form5.. 2007.. msa ni aku dah nk SPM... hubungan aku ngn dia semakain baik.. tp ada gak lah balah kecil2 tu.. biasa lah... mula2 tu.. aku aply nk dduk asrama.. aku tnya dia.. bleh ke tak.. dia ckap ikut lah.. than.. aku dpt asrama.. msuk lah aku kat asrama SMK.Kemahang... msuk asrama x bleh bwak nset.. tggal lah kat umah... Tp.. aku dduk asrama x lama pun.. 2 minggu jer... aku x belh dduk asrama bkn sbb rindu kat dia... tp aku x selesa n aku ni susah n memilih bab makan... aku x mkn msakan kat asrama. Aku nk kuar asrama sapa nangis2.. kecian kat abh n ma.. smpai jmpa Pengetua sekolah.. sbb aku nk kuar asrama.. Lepas tu.. pengetua bagi lah aku kluar sbb maslah2 tu lah..heheheh... aishhh... lari topik la plak..

Masa aku form5.. kan ada klas tambahan,..mklumlah thun tu aku nk exam SPM kan...hari2 ada tmbahan.
Hjung mggu pun ada klas tambahan.. aku klas tmbahan tu ngn motor..msa form5 ni.. aku lebih rapat lagi ngn dia..18/08/2007 ckup stahun perhubungan aku ngn dia.. msa tu dia blajar kat politeknik.. hjung mggu jer.. kita orang jmpa.. jmpa lak.. kat????????? ni rhsia.. x bleh nk ckp... hehehe...
Tp.. kbnyakan nya.. kami jmpa kat rumah.. sama ada dia dtg rumah aku or aku pergi rumah dia.. kdng2 tu.. hbis klas tmbhan ari mggu.. aku pergi rumah dia... hehehe.. bwak motor sndiri kan.. senang lah..
Hubungan aku msih lgi Ok n bahagia.. hahahaha.... cintacintun... aku x pernah kluar sma2 ngn dia..sehinggalah aku hbis form5... 

Suatu hari... dalam mnggu result SPM kluar.. aku di ajak oleh member ku.. tuk pergi tidur kat rumah cikgu kita orang kat Tanah Merah.. nak di jadikan cerita.. msa tu lah first aku kluar jln2 ngn dia... seronok bkn main lagi.... bleh kluar.. kihkihkihkih...pengalaman x bleh nk di lupakan ni.. sejak dari tu gak.. aku lebih rapat n lebih syg kat dia... aku ni.. susah nk bleh kluar... nk jmpa kne dtg rumah.. asyik dtg umah kan.. Abh ma pun thu lah.. kami ber gewe.. kihkihkih... fuhhh... lega. nasib baik x kena marah...

Result SPM kluar.. org pertama yg tahu.. dia lah... result aku 0k lah... biasa2 jer.. bkn nya pndai pun.. than.. aku aply smua... matrik, Upu, maktab, politeknik.. smua aku aply lah.. dpt x dpt lain cerita.. 
Tp aku msuk gak form6 kat SMK Batu Gajah..smntara tggu keputusan tawaran kat mana2.. dua bulan jgk lah aku kat sana.. Dia lah.. x larang aku nk blajar kat mna2.

Sehinggalah aku dpat tawaran masuk ke Politeknik Kota Bharu thun 2009... aku trima tawaran tu... aku semester 1, dia lak semester 6, semester akhir.. aku kne dduk asrama. msa ni lah.. hubungan kita orang semakin rapat lagi.. tiap2 mggu kami blik bersama.. hntar n amik aku kat asrama.. sejak aku msuk poli lah.. aku kerap kluar ngn dia. Nk kemna jer.. ngn dia..


muka budak!!! masa sem 1
Masuk semester2.. aku dduk rumah sewa.. msa tu dia dah hbis blajar.. dduk rumah sewa pun.. dia gak yg hntar aku n amik aku kat poli..Mcm2 yg berlaku.. suka sedih kami lalui bersama.. time suka tu.. xingt dunia.. time sedih tu.. time kami berbalah.. mcm nk perang dunia yg ke 3.. tiap2 mggu kami kluar jln2... sehinggalah aku hbis sem2.


sem2.. bulan puasa nk kuar buka puasa sama2

Msa cuti semester tu.. aku dpat berita.. dia dpat smbung bljar kat UTHM.. aku suka.. tp sedih pun ada.. lau x silap aku.. 28/12/2009.. sehari selepas birthday dia. Aku ngn dia bru jer rncnag nk smbut bfday skali.. tggu bfday aku.. tp xsempat nk smbut sbb dia kne lapor diri dengan kadar segera.. aku nangis msa dia call bgtau yg dia dapat smbung blajar tu.. aku nangis sbb kne berjauhan.. sedih sngt2 sbb kami x pernah berpisah jauh.. aku ckp kat dia.. aku nk pergi jgk hntar dia kat sana. msa tu.. dan aku pergi jgk.. aku naik bas ngn dia tuk pergi kuala lumpur dlu.. sbb abh n ma dia da kat sana.. sblum hntar dia kat johor.

Esokkan tu lh.. aku pergi hntar dia bersama ngn family dia.. msa nk blil lpas hntar dia n uruskan semua ape yg perlu.. aku rasa nk nangis jer.. tp aku than jgk.. malu ngn family dia.. sejak tu jgk lah.. aku lbih rapat ngn family dia.

Selepas dari tu... aku berjauhan dengn dia.. hanya SMS dan call jer menjadi penghubung kami.. nk jmpa jauh.. hari demi hari.. stiap hari aku akn bertanhya khabr dia.. cerita itu.. cerita ini... 

n sampai sekarang aku msih ngn dia.. walaupun ada pasang surut hubungan kami. Aku sbar n anggap smua tu adalah cabaran aku dlm perhubungan n Tuhan nk uji kesabaran kami berdua.. Semua orng akan ada mslah.. ini kan kami.. 

Aku berharap.. hubungan yg kami bina sehingga hari ini akn lebih berpanjangan sehinggalah ke jinjang pelamain n smpai akhir hayat kami.. I LOVE U SO MUCH!!!

MOHD FIRDAUS BIN CHE ABDULLAH
&
ASNIZA BINTI MD.RASID

semoga berbahagia.. n kami menunggu ulang tahun perhubungan kami yg ke-6 thun iaitu pada 18/08/2011
semoga Tuhan panjangkan umur kami n satukan kami berdua. Amin...


No comments:

Post a Comment