About Me

My photo
TANAH MERAH, Malaysia
Hye!! Welcome to my blog. Nothing special about me.. jgn lupa follow this blog.. Thanks...

Friday, March 25, 2011

jom masak-masak

Aloowww all.... 
untuk entry ni aku nk story about pisang.. knape pisang?? sbb pisang ni bnyak khasiat nya.. n selain di mkn bgtu shaja.. pisang ni jgk bleh buat mcm.. bleh buat pisang goreng, kek pisang.. pengat pisang,cekodok or jemput2 org klntan pggil.. hehehe...
Aku dpt pisang ni akak sebelah umah sewa aku yg bagi tuk kitaorng.. tp kami2 ni pemalas ckit nk masak2.. then kwan2 aku suh aku wat blik umah la this pisang dari pisang tu buruk n buang.. aku rncang nk buat cekodok pisang!!!

okk... are u ready??? jom kita main masak2...

first.. kita perlu buang kulit pisang ni dlu yer..
haa... ni dia pisang yg kulit nya dah buang.. so.. kita perlu lenyek2kan pisang ni...

second.... lenyek pisang
pisang yg telah di lenyek... then masukkan gula, gandum, tepung penaik dan air.
kacau sehingga sebati..
tggu beberapa minit n boleh di goreng..

third.. siap di goreng
cekodok dah siap!!! sedap dimakan...



u all bleh la try ek.. senang jer... pejam mata x bleh buat,, heheheh,,..
oK.. Thanks.... 
drop ur komen ek...
Daaaa.............

No comments:

Post a Comment